چگونه مبل مخملی را تمیز کنیم؟

مبل مخمل به خاطر جنس خاص و لطیفی که دارد، نسبت به پارچه‌های معمولی آسیب‌پذیرتر است. برای همین باید با حساسیت زیادی به تمیز کردن مبل مخمل پرداخت. در ادامه ضمن یادآوری چند نکته، توضیح می‌دهیم که با مواد خانگی و ارزان‌قیمت چگونه مبل مخملی را تمیز کنیم. شستشوی مبل مخمل در منزل، به هر روشی که باشد، اصولی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. پیش از آن که بدانیم چگونه مبل مخملی را تمیز کنیم، بهتر است نکاتی را رعایت کنیم.توصیه می‌کنیم پیش از تمیز کردن مبل مخمل خود برچسب درج شده روی مبل را مطالعه کنید. روی این برچسب دستورالعمل‌های  شستشوی مبل مخمل در خانه نوشته شده است. با توجه به این نکات و رعایت آنها، مبل شما آسیبی نخواهد دید. شما با 4 حرف انگلیسی روی برچسب مواجه خواهید شد (W, S, WS, X) که معانی آن‌ها به این صورت است:W: به معنی آن است که از آب نمی‌توانید برای تمیز کردن مبل مخمل خود استفاده کنید، و روش شستن مبل های مخمل با آب به آن آسیب وارد می‌کند.

S: به این معنی است که به هیچ عنوان از آب برای پاک كردن لكه از روی مبل مخمل استفاده نکنید. در بازار یکسری محلول‌های بدون آب موجود است که می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن مبل مخمل خود استفاده کنید. آب برای مبلی با برچسب S بسیار مضر است، و باعث ایجاد لکه و آسیب‌هایی می‌شود که ظاهر خوبی به مبل‌تان نمی‌دهد.

WS: بدون هیچ نگرانی می‌توانید از آب و محلول‌های پاک‌کننده بدون آب برای تمیز کردن مبل مخمل خود استفاده کنید.

X: فقط از جاروبرقی یا برس‌های نرم برای تمیزکردن مبل مخمل خود استفاده کنید.

معمولا جنس مخمل استفاده شده در مبلمان کتان یا پلی‌استر است که به راحتی می‌توان آن‌ها در خانه را تمیز کرد. اما درباره مخمل‌هایی که از جنس ابریشم یا ریون هستند باید نسبت به روش تميز كردن مبل مخمل دقت کرد. روش شستن مبل های مخمل در مورد تمیز کردن مبل مخمل ابریشمی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *